- Waldorfpedagogie in het tijdperk van het alledaagse medialeven / Edwin Hubner
Waldorfpedagogie in het tijdperk van het alledaagse medialevenAuteurs: Edwin HĆ¼bner
Scholen moeten kinderen en jongeren ondersteunen bij het ontwikkelen van de vaardigheden die zij nodig hebben om actief vorm te geven aan deā¦ā¬ 10,00 - Onderwijs in tijden van crisis / Frans Lutters
Hoe meer we beseffen dat de mensheid zich in een crisissituatie bevindt, hoe beter we ermee om kunnen gaan.
Frans Lutters neemt ons mee door het cultuurlandschap vroeger en nu. Hij belicht de urgente rol van opvoeding enā¦ā¬ 18,00 - In school we trust / Philip Bakker
Onderwijsvernieuwingen volgen elkaar in snel tempo op, steeds vaker tot ongenoegen van degenen die in het onderwijs werkzaam zijn.
Wordt de kwaliteit van het onderwijs er ook beter van?
Waar richt het onderwijs zich eigenlijkā¦ā¬ 24,50 - Ieder kind zijn temperament
De temperamenten geven het leven kleur en maken het interessant en boeiend. Kennis van de temperamenten geeft ons geweldige handvatten voor de opvoeding van het kind. In dit boek neemt de schrijfster ons mee op haar spannendeā¦
ā¬ 13,50 - Lichter levend leren / Geesje Stroo
We zijn op weg naar een nieuwe wereld en aan onze horizon zijn nieuwe collectieve bewegingen naar een dieper gedeeld mens-zijn aan het ontstaan. We bewegen van een afgescheiden ik-gerichtheid naar een nieuw wij-gerichtheid. Omdatā¦
ā¬ 21,95 - Hooggevoelig op school / Josina Intrabartolo
Door hun gevoeligheid hebben hooggevoelige kinderen het soms lastig op school. De vele prikkels, de prestatie- en/of tijdsdruk, hun sfeergevoeligheid, andere manier van denken en hun sociaal-emotionele ontwikkeling maken dat dezeā¦
ā¬ 15,95 - Hoe leer je vreemde talen / Erhard Dahl
Hoe leer je vreemde talen? Een inleiding op het vreemdetalenonderwijsAuteurs: Erhard Dahl
De auteur beschrijft op levendige wijze de doelstellingen en methodes van het vreemdetalenonderwijs op de steiner/waldorfschool. Hij laatā¦ā¬ 15,00 - Leerkracht op een vrije school / Bert Kraai
Wat betekent het eigenlijk om leerkracht te zijn op een vrijeschool? Dat is een interessante vraag, zeker als de vraag door een vrijeschool leerkracht gesteld wordt. Bert Kraai, die na jaren in het reguliere onderwijs gewerkt teā¦
ā¬ 18,50 - Als leven en leren niet vanzelf gaan / Marcel Seelen e.a.
'Leerlingen luisteren naar elkaar en leren ook om aan elkaar vragen te stellen. Dat gaat niet vanzelf, dat oefenen we.'
'Het kind is niet de uitkomst van een som, maar een raadsel. Ik loop een stuk mee op hun weg, met alleā¦ā¬ 18,00 - Taal, ja natuurlijk! / Frank de Kiefte
Taal, ja natuurlijk! richt zich op iedereen die zich bezighoudt met taalonderwijs in de vrijeschool, en voor iedereen die keuzen maakt voor de invulling van oefenuren in relatie tot het periodeonderwijs en het gebruik vanā¦
ā¬ 19,95 - Ontwikkeling van een schoolorganisatie / H. Passenier
Hij vindt uitgangspunten die kunnen helpen bij de ontwikkeling van schoolorganisaties en het leiderschap daarvan in de toekomst. Zijn stelling is dat het onderwijs dat gegeven wordt richtinggevend moet zijn voor de organisatie enā¦
ā¬ 22,95 - Werkboek Boetseren / Rolf Zeldenthuis
Het boek bevat 140 bladzijden met vele foto's en beschrijvingen om kinderen enthousiast en zinvol hun creativiteit met boetseren te ontplooien. Na een deel met pedagogisch didactische- en praktische aanwijzingen wordt het leerplanā¦
ā¬ 55,00 - De wil van U, Henk Kranenborg
ISBN 9789490455293
Hoofdtitel
De wil van U
Ondertitel
de 7 fasen van de theorie U in de vrijeschoolpedagogie
Auteur
Kranenborg, Henk
Druk 1
Verschijningsvorm
Paperback /ā¦ā¬ 19,50 - Vrij om te worden wie je bent / Rudolf Steiner
VRIJ OM TE WORDEN WIE JE BENTRudolf Steiner"Een Vrije School is een school waar het mogelijk is dat opvoeders en leraren alles dat zij vanuit hun kennis van de mens en de wereld en vanuit hun liefde voor het kind voor wezenlijkā¦
ā¬ 3,00 - Waarden in het onderwijs / H. Passenier
Goed onderwijs houdt rekening met persoonsvorming, socialisatie en kwalificatie. Maar wat betekent dat in de praktijk? In dit boek gaat de auteur op zoek naar de waarden achter deze domeinen en legt een relatie met de vermogensā¦
ā¬ 22,95 - Handboek klassenmanagement / F. GrĆ¼nbauer-Felius
Nieuw!
Handboek Klassenmanagement Leer de onderwijsbehoeften van hoogbegaafde leerlingen mee te nemen in je pedagogisch, didactisch en organisatorisch handelen in de klas
Hardcover, full color, 140 pagina's
Klassenmanagement isā¦ā¬ 32,50 - Hoogbegaafde leerlingen in voortgezet VS onderwijs / F. GrĆ¼nbauer Felius
Hoogbegaafde leerlingen in voortgezet vrijeschoolonderwijs
Paperback, full color, 79 pagina's, met miniposter 'hoogbegaafde leerling'
Welke uitdagingen brengen hoogbegaafde leerlingen met zich mee en hoe is daar binnenā¦ā¬ 24,50 - De vrije kleuterklas / LoĆÆs Eijgenraam
De vrijekleuterklas
Spel en spelen, nabootsing, gewoonte vorming, gemengde groepen, eerbied, ambachten, jaarfeesten, herhaling, sprookjes, natuurlijke materialen, de overgang naar klas 1, seizoenentafelā¦ De vrijescholen groeienā¦ā¬ 15,00 - Spreuken, gedichten en liedjes / A.W. Boogaard
Beschrijving
Naast de spreuken en gebeden voor moeder en kind van Rudolf Steiner bevat dit boek spreuken voor bij de maaltijden en spreuken en gedichten voor allerlei bijzondere gelegenheden. De gedichten bij de kringloop van hetā¦ā¬ 26,00 - Vormtekenen / Dick Bruin
Vormtekenen: als je er eenmaal aan begint is het een heerlijke activiteit waarin je je creativiteit steeds verder kunt ontwikkelen. Ontdek een nieuwe wereld van vorm, kleur en beweging!
In deze uitgave vind je korte instructies enā¦ā¬ 22,50 - Sociale vaardigheden in de Waldorf-pedagogie / Valentin Wember
Wat heeft school te maken met gebrek aan solidariteit?
Rudof Steiner over het misbruiken van andere mensen als middel voor eigen doelen, en de wortels daarvan in de schooltijd
Steiner over twee basale oorzaken van hetā¦ā¬ 27,50 - Scheikunde, natuurwezens en kunst
Scheikunde, natuurwezens en kunstHoe scheppend onderwijs er op de vrijeschool uit kan zien
Frans Geurts en Leo Klein
In dit boek beschrijft Frans Geurts zeer levendig de lesstof van het vak scheikunde op de vrijeschool. Zijnā¦ā¬ 22,50 - Vormtekenen / Peter Giesen
Dit boek over het vormtekenen is vooral een werkboek.Het is met name gebaseerd op de uitgangspunten van de 12 zintuigen.In het boek staan honderden voorbeelden. Deze zijn vooral bedoeld om de kinderen te begeleiden en uit te dagenā¦
ā¬ 58,00 - Bordtekenen / Paul van Meurs
Een schooldag is pas een volledige dag als de kinderen de voeding van de beelden hebben geproefd. Het beeld biedt de mogelijkheid om bij kinderen de ingang te vinden tot hun gevoelsleven. Het gevoelsleven is de poort naar hetā¦
ā¬ 58,00 - De kunst van de didactiek / Frank de Kiefte
Didactiek heeft verschillende invalshoeken. Het kan bijvoorbeeld gaan over de wijze van lesgeven, over de keuzes die daarbij gemaakt worden, over de overtuigingen die daarbij een rol spelen of over de visie die aan het lesgevenā¦
ā¬ 24,50 - Vrijeschool & Hoogbegaafdheid / Frietzen GrĆ¼nbauer-Felius
Paperback, full color, 98 pagina's
Hoe kan het dat hoogbegaafde leerlingen vaak vastlopen en afhaken op een vrijeschool? Vanuit het idee dat hoogbegaafdheid en vrijeschool juist heel goed bij elkaar zouden moeten kunnen passen,ā¦ā¬ 23,50 - Van binnen en buiten / Wolter Bos
De zich ontwikkelende mens doorzien, met zijn vermogens en eenzijdigheden. Veranderingen in willen, voelen en denken aanbrengen. Met sprekende voorbeelden geeft Wolter Bos handvatten voor het omgaan met jonge mensen. En voor deā¦
ā¬ 15,00 - Innerlijk vuur / Hugo Pronk
een wegwijzer bij Rudolf Steiner, gezondmakend onderwijs, speciaal de 10de, 11de en 12de voordracht
ā¬ 10,00 - Effectief werken met groepen / Jonh Visser
Waar moet je rekening mee houden als je regelmatig met een groep werkt? Hoe kun je fouten voorkomen? Antwoord op deze vragen vind je in dit boek met tips, do's en don'ts voor het werken met groepen. Het is een praktijkgerichtā¦
ā¬ 22,50 - Dit kan ik jullie nog vertellen / Kim Lappre
Kim LaprĆ© (1936-2017), vrijeschoolleraar voortgezet onderwijs, gaf aan verschillende vrijescholen les in economie, wiskunde, aardrijkskunde en religieuze oriĆ«ntatie. 'In de oudheid werden tempels, bijvoorbeeld in Egypte, omgevenā¦
ā¬ 12,00 - Leerrijpheid / Lois Eijgenraam
Motorische ontwikkeling, tanden wisselen, beginnende geletterdheid, dominantie, de kindertekening, lateralisatie, de sociaal-emotionele ontwikkeling...Op veel (vrije)scholen wordt door de kleuterleerkracht, intern begeleider enā¦
ā¬ 16,00 - Vrijeschool op de tweesprong / John Hogervorst e.a.
Vrije School op de tweesprong
Waar blijft het eigene van de Vrije School?Hoe is het anno 2008 met de kwaliteit van het Vrije Schoolonderwijs in Nederland? Aan de ene kant klinkt de roep om een vernieuwing van het onderwijs in hetā¦ā¬ 14,50 - In gesprek over leren en didactiek / F. de Kiefte
Dit boek is het resultaat van een serie gesprekken over leren en didactiek op zaterdagen in 2004 en 2005. Gesprekken tussen de leden van de Projectgroep Bronnendidactiek in de vrijeschool. Het waren intensieve gesprekken overā¦
ā¬ 24,50 - Menskunde innerlijk vernieuwd / Rudolf Steiner
Deze vier voordrachten - ook wel bekend onder de naam 'Meditativ erarbeitete Menschenkunde' - vormen een fundament voor opvoeding en onderwijs. Hoe verhoudt zich het innerlijk van de mens tot de lichamelijke processen?
Ter sprakeā¦ā¬ 14,00 - Zin in het leraarschap / Christof Wiechert
Een aanmoeding voor het beroep van (vrijeschool-) leraar
ā¬ 17,50 - Wilsopvoeding / Valentin Wemberā¬ 22,50
- Het raadsel doorgronden / Christof Wiechert
Het mag een gemeenplaats zijn dat iedere leerkracht zich moet inspannen om zijn leerlingen te begrijpen. Want zonder echt begrip van de leerling zijn de leerprestaties veeleer een toevalsproduct. Hoe moet het onderwijs eruit zienā¦
ā¬ 18,00 - Het leren leven / Erica Schramm / twee delen
HĆ©t boek voor kleuterjuffies, twee-delig in ringband.
Werkboek voor een kleuterklas.Dit boek bestaat uit twee delen:
In het eerste deel vertelt Erica beknopt wat voor haar het leren leven betekent en waarom ze het in deze vormā¦ā¬ 30,90 - Algemene menskunde als basis voor de pedagogie / Rudolf Steiner
Algemene menskunde als basis voor de pedagogie vormt het fundament van de ĀæstoomcursusĀæ die Rudolf Steiner in 1919 gaf aan de eerste lichting vrijeschoolleraren. Hij gaat daarin uit van algemene antroposofische inzichten over deā¦
ā¬ 27,50 - Opvoeding en onderwijs / Rudolf Steiner
In augustus 1922 vond in Engeland onder auspiciĆ«n van het ministerie van onderwijs de 'Oxford Holiday Conference' plaats met Rudolf Steiner als belangrijkste spreker. Bekend geworden door zijn boek De kernpunten van het socialeā¦
ā¬ 27,50 - Opvoedkunst / Rudolf Steiner
Voor de start van de eerste 'vrijeschool' gaf Rudolf Steiner de toekomstige leraren een driedelige spoedcursus spirituele pedagogie. Opvoedkunst is het tweede en meest toegankelijke deel van die cursus. Het algemene mensbeeldā¦
ā¬ 27,50 - Gezond makend onderwijs (antroposofische pedagogie en didactiek)/ Steiner
Hoe Belangrijk is gezondheid? De druk op het onderwijs, de leraren en de kinderen neemt sterk toe, de onderwijsresultaten verbeteren nauwelijks. Gezondmakend onderwijs beschrijft de fundamenten van goed onderwijs en eveneens deā¦
ā¬ 35,00 - Het etherlichaam als pedagogisch instrument/ Cornelis Boogerd
Het inzicht in de ontwikkeling van het kind vanuit de antroposofie geeft het opvoeden een andere dimensie: je kunt inspelen op de krachten en kwaliteiten die in die ontwikkeling hun rol spelen. Bij het kleine kind (tot ca 7 jaar)ā¦
ā¬ 23,75