- Handboek klassenmanagement / F. GrĆ¼nbauer-Felius
NIEUWE DRUK!!
Deze nieuwe druk is volledig herzien: nieuwe modellen zijn toegevoegd, er wordt nog handiger verwezen naar onderwijsbehoeften en er zijn heel veel praktijkvoorbeelden toegevoegd!
Handboek Klassenmanagement Leer deā¦ā¬ 53,50 - Waldorfpedagogie in het tijdperk van het alledaagse medialeven / Edwin Hubner
Waldorfpedagogie in het tijdperk van het alledaagse medialevenAuteurs: Edwin HĆ¼bner
Scholen moeten kinderen en jongeren ondersteunen bij het ontwikkelen van de vaardigheden die zij nodig hebben om actief vorm te geven aan deā¦ā¬ 10,00 - Gezond hechten / LoĆÆs Eijgenraam
Gezond hechten gaat over de verbinding die het (jonge) kind aangaat met zichzelf en de wereld. Een verbinding aangaan met het eigen lichaam is de basis om als kind een relatie aan te kunnen gaan met zichzelf, de ouder(s), andereā¦
ā¬ 15,00 - Waarden in het onderwijs / H. Passenier
Goed onderwijs houdt rekening met persoonsvorming, socialisatie en kwalificatie. Maar wat betekent dat in de praktijk? In dit boek gaat de auteur op zoek naar de waarden achter deze domeinen en legt een relatie met de vermogensā¦
ā¬ 22,95 - Handboek klassenmanagement / F. GrĆ¼nbauer-Felius
Nieuw!
Handboek Klassenmanagement Leer de onderwijsbehoeften van hoogbegaafde leerlingen mee te nemen in je pedagogisch, didactisch en organisatorisch handelen in de klas
Hardcover, full color, 140 pagina's
Klassenmanagement isā¦ā¬ 32,50 - Hoogbegaafde leerlingen in voortgezet VS onderwijs / F. GrĆ¼nbauer Felius
Hoogbegaafde leerlingen in voortgezet vrijeschoolonderwijs
Paperback, full color, 79 pagina's, met miniposter 'hoogbegaafde leerling'
Welke uitdagingen brengen hoogbegaafde leerlingen met zich mee en hoe is daar binnenā¦ā¬ 24,50 - Als spelen niet vanzelf gaat / LoĆÆs Eijgenraam
Alle kinderen willen en kunnen spelen. Dat geldt ook voor kinderen die vaak druk zijn, overactief, getraumatiseerd, hoogbegaafd, oververmoeid, slechthorend, slechtziend, taalzwak, in zich zelf gekeerd, of te rustig zijn. En voorā¦
ā¬ 16,00 - Energie doe-boek / Hanneke Bouma
Voor (hooggevoelige) kinderen en hun ouders Heb jij dat ook weleens? Dat je moe bent, verdrietig of boos en je weet niet precies waarom? In dit 'Energie doe-boek, beter-bij-je-zelf' ontmoet je Tim en Yasmine. Zij hebben (net alsā¦
ā¬ 20,00 - Een kind wil de was doen / Quirine Vervloet
Huishouden wordt kinderspel wanneer je met kinderen de glans van het alledaagse herontdekt. Kinderen spelen zich het leven in. Alledaagse dingen nemen ze als schatten met zich mee en geven het een feestelijk gezicht, bijvoorbeeldā¦
ā¬ 16,00 - Sociale vaardigheden in de Waldorf-pedagogie / Valentin Wember
Wat heeft school te maken met gebrek aan solidariteit?
Rudof Steiner over het misbruiken van andere mensen als middel voor eigen doelen, en de wortels daarvan in de schooltijd
Steiner over twee basale oorzaken van hetā¦ā¬ 27,50 - De kunst van de didactiek / Frank de Kiefte
Didactiek heeft verschillende invalshoeken. Het kan bijvoorbeeld gaan over de wijze van lesgeven, over de keuzes die daarbij gemaakt worden, over de overtuigingen die daarbij een rol spelen of over de visie die aan het lesgevenā¦
ā¬ 24,50 - Vurig sensitief opvoeden / Nessie De Zitter
Een grote mond, een heftig temperament en toch ook een gevoelig, teer hartje... Een vurig sensitief kind balanceert voortdurend tussen twee uitersten: het heeft behoefte aan actie, maar raakt tegelijk ook heel snelā¦
ā¬ 21,99 - Ontspannen kinderen / Lorraine Murray
Stress- en gedragsstoornissen komen vaak voor bij kinderen, die steeds meer gebombardeerd worden door marketingcampagnes, geconfronteerd worden met school- groepsdruk en de stress van de volwassenen om hen heen kunnen waarnemen.ā¦
ā¬ 15,00 - Slaappatronen / Edmond Schoorel
Slapen doen we allemaal. Over het belang van voldoende slaap (voor volwassene Ć©n kind) is steeds meer bekend, als ook over de mogelijke gevolgen als we langere tijd aan een slaaptekort lijden. Slaap zorgt er niet alleen voor datā¦
ā¬ 16,00 - Kleuters met een ontwikkelingsvoorsprong / Sam Tomlow
Voor ouders is de kleuterschool veelal het eerste moment dat zij in aanraking komen met het onderwijs van hun kind. De overstap van je kind thuis opvoeden naar samen met de leerkracht je kleuter ondersteunen op zijn of haar wegā¦
ā¬ 15,00 - Hoogbegaafdheid bezien vanuit de menskunde / Sam Tomlow Kamerbeek
Weer beschikbaar vanaf begin augustus 2020
Het boek dat hoogbegaafdheid bekijkt vanuit de antroposofische menskunde. Inzichten vanuit ervaringen, praktische handvatten en een leerlijn vanuit de vrijeschoolpedagogiek voorā¦ā¬ 27,50 - Hoogsensitief opvoeden / Melissa Mertens e.a.
Elk kind is uniek, en dat geldt natuurlijk ook voor een hoogsensitief kind. Die hoogsensitiviteit kan zowel de ouder als het kind laten struikelen. Als ouder is het soms even zoeken naar de juiste handleiding om de talenten van jeā¦
ā¬ 21,99 - Het hooggevoelige kind met een sterke wil / Janneke van Olphen
Wie denkt dat hooggevoelige kinderen vooral rustig, bedachtzaam en teruggetrokken zijn, komt in dertig procent van de gevallen bedrogen uit. Er zijn ook kinderen die hun hoge mate van gevoeligheid combineren met een ijzersterkeā¦
ā¬ 19,95 - Je kunt er ook anders naar kijken / Geertje Post Uiterweer
Dit boek behandelt zes ziektebeelden (constitutiebeelden) die voorkomen bij kinderen en volwassenen met een verstandelijke beperking en een gedragsstoornis zoals autisme, adhd, obsessief-compulsieve stoornis, epilepsie, enzovoort.ā¦
ā¬ 23,50 - Ridder Tim verjaagt de spoken / Brigitte Spangenberg
Verhalen doen wonderen. Ze laten kinderen voelen dat er altijd een uitweg is uit moeilijkheden en dat je de loop van de gebeurtenissen zelf kunt beĆÆnvloeden. Als kinder- en gezinstherapeute maakt Brigitte Spangenberg deā¦
ā¬ 19,50 - Vrijeschool & Hoogbegaafdheid / Frietzen GrĆ¼nbauer-Felius
Paperback, full color, 98 pagina's
Hoe kan het dat hoogbegaafde leerlingen vaak vastlopen en afhaken op een vrijeschool? Vanuit het idee dat hoogbegaafdheid en vrijeschool juist heel goed bij elkaar zouden moeten kunnen passen,ā¦ā¬ 23,50 - Van binnen en buiten / Wolter Bos
De zich ontwikkelende mens doorzien, met zijn vermogens en eenzijdigheden. Veranderingen in willen, voelen en denken aanbrengen. Met sprekende voorbeelden geeft Wolter Bos handvatten voor het omgaan met jonge mensen. En voor deā¦
ā¬ 15,00 - Innerlijk vuur / Hugo Pronk
een wegwijzer bij Rudolf Steiner, gezondmakend onderwijs, speciaal de 10de, 11de en 12de voordracht
ā¬ 10,00 - Effectief werken met groepen / Jonh Visser
Waar moet je rekening mee houden als je regelmatig met een groep werkt? Hoe kun je fouten voorkomen? Antwoord op deze vragen vind je in dit boek met tips, do's en don'ts voor het werken met groepen. Het is een praktijkgerichtā¦
ā¬ 22,50 - Dit kan ik jullie nog vertellen / Kim Lappre
Kim LaprĆ© (1936-2017), vrijeschoolleraar voortgezet onderwijs, gaf aan verschillende vrijescholen les in economie, wiskunde, aardrijkskunde en religieuze oriĆ«ntatie. 'In de oudheid werden tempels, bijvoorbeeld in Egypte, omgevenā¦
ā¬ 12,00 - Ontwikkelingsfasen van het kind / Bernhard Lievegoed
In dit waardevolle standaardwerk op het gebied van de pedagogie, geheel geactualiseerd en herzien door de psychologe Christie Amons en Remco Bakker, wordt de ontwikkeling van het kind in fasen van telkens ongeveer zeven jaarā¦
ā¬ 22,95 - Speelruimte / Monique van der Zanden
Kinderen zijn doeners. Ze hebben ruimte nodig om te spelen, te experimenteren, te ervaren, te ontdekken en te fantaseren. Door met alle zintuigen te spelen leren kinderen zichzelf, anderen en de aarde kennen; zo creĆ«ren ze eenā¦
ā¬ 15,00 - Spel, spelen en speelgoed / Lois Eijgenraam
Spelen, hutten bouwen, sjouwen, knutselen, kliederen, gamen, vervelen, speelgoed, speelmateriaal, klimmen, opruimen, jongens en meisjes, binnen en buiten: veel aspecten van het spelen komen in dit speelse boek aan bod. Spelen isā¦
ā¬ 16,00 - Ontspannen opvoeden in 12 stappen / Christiane Kutik
Wanneer een kind wordt geboren voelen de ouders niets dan vreugde, blijdschap en geluk, maar stress en uitputting kunnen al snel de overhand krijgen en er ontstaan spanningen. In dit beknopte en praktische boek geeft Christianeā¦
ā¬ 16,00 - Het goede voorbeeld / Christiane Kutik
Hoe geef je je kinderen een goede leidraad mee voor het leven? De wereld is zo divers, iedereen vindt wat anders en er worden veel vraagtekens gezet achter normen en waarden. Hoe geef je je kind een oriĆ«ntering mee in de veelheidā¦
ā¬ 16,00 - Liefdevolle begrenzing / LoĆÆs Eijgenraam
We leven in een bijzondere tijd. Weinig lijkt meer vanzelfsprekend te zijn. Ouders geven aan soms niet meer te weten of en hoe zij grenzen moeten geven aan hun kind. Adviezen 'vliegen' ouders om de oren. Eenduidigheid in dezeā¦
ā¬ 16,00 - Beeldschermbeelden / Edmond Schoorel
Bent u wel eens bezorgd over de avonturen van uw kinderen op het internet? Vraagt u zich wel eens af of u nog wel een geschikte opvoeder bent in deze snelle digitale wereld? Probeert u ook een evenwicht te vinden tussen modern enā¦
ā¬ 15,00 - Leerrijpheid / Lois Eijgenraam
Motorische ontwikkeling, tanden wisselen, beginnende geletterdheid, dominantie, de kindertekening, lateralisatie, de sociaal-emotionele ontwikkeling...Op veel (vrije)scholen wordt door de kleuterleerkracht, intern begeleider enā¦
ā¬ 16,00 - De opvoeding van het kind / Rudolf Steiner
Met dit boekje heeft Rudolf Steiner de grondslag gelegd voor alle opvoeding. Telkens weer verwijst hij in zijn latere werk hiernaar. Willen we een kind juist opvoeden, dan moeten we leren inzicht te krijgen in het wezen van hetā¦
ā¬ 10,00 - Vrijeschool op de tweesprong / John Hogervorst e.a.
Vrije School op de tweesprong
Waar blijft het eigene van de Vrije School?Hoe is het anno 2008 met de kwaliteit van het Vrije Schoolonderwijs in Nederland? Aan de ene kant klinkt de roep om een vernieuwing van het onderwijs in hetā¦ā¬ 14,50 - In gesprek over leren en didactiek / F. de Kiefte
Dit boek is het resultaat van een serie gesprekken over leren en didactiek op zaterdagen in 2004 en 2005. Gesprekken tussen de leden van de Projectgroep Bronnendidactiek in de vrijeschool. Het waren intensieve gesprekken overā¦
ā¬ 24,50 - Menskunde innerlijk vernieuwd / Rudolf Steiner
Deze vier voordrachten - ook wel bekend onder de naam 'Meditativ erarbeitete Menschenkunde' - vormen een fundament voor opvoeding en onderwijs. Hoe verhoudt zich het innerlijk van de mens tot de lichamelijke processen?
Ter sprakeā¦ā¬ 14,00 - Zin in het leraarschap / Christof Wiechert
Een aanmoeding voor het beroep van (vrijeschool-) leraar
ā¬ 17,50 - Wilsopvoeding / Valentin Wemberā¬ 22,50
- Het raadsel doorgronden / Christof Wiechert
Het mag een gemeenplaats zijn dat iedere leerkracht zich moet inspannen om zijn leerlingen te begrijpen. Want zonder echt begrip van de leerling zijn de leerprestaties veeleer een toevalsproduct. Hoe moet het onderwijs eruit zienā¦
ā¬ 18,00 - Der Sonne Licht, Caroline von Heydebrand
Gedichte, Gebete, SprĆ¼che, Geschichten, Sagen und Legenden, RƤtsel und Lieder von verschiedenen Autoren in verschiedenen Schriftarten.
Das Erstlesebuch DER SONNE LICHT wurde von Caroline von Heydebrand 1927 herausgegeben und inā¦ā¬ 14,85 - Das siebte Lebensjahr, Hermann Koepke
Der Moment der Einschulung ist ein besonderer Augenblick im Leben eines jeden Kindes. Wann aber ist ein Kind schulreif? Hermann Koepkes bewƤhrte Studien Ć¼ber das siebte, das neunte und das zwƶlfte Lebensjahr weisen auf dieā¦
ā¬ 19,00 - ABC Opvoedwijzer 4. Gewoonten in de Opvoeding / Cornelis Boogerd
Ieder mens draagt een heel pakket van gewoonten met zich mee. Ook groepen mensen delen na verloop van tijd een aantal gewoonten met elkaar. Dat geldt voor een gezin, een klas met kinderen, of ook voor een heel volk. Meestal denkā¦
ā¬ 4,75 - ABC Opvoedwijzer 2. Vragen is een Kunst / Christine Gruwez
Rondom de vragen van opvoeding en onderwijs leven vele vragen, zeker ook tussen ouders en leerkrachten. Maar het blijkt in de praktijk wel eens lastig om deze vragen op een zinnige manier samen te kunnen bespreken. Ligt het er aanā¦
ā¬ 4,75 - ABC Opvoedwijzer 1. Nabootsing / Cornelis Boogerd
ABC Opvoedwijzers: Hoeveel vragen leven er tegenwoordig niet bij ouders en opvoeders? De tijd van het traditionele en daarmee ook āvanzelfsprekendeā opvoeden, ligt echt achter ons.
De reeks ABC Opvoedwijzers biedt beknopte,ā¦ā¬ 4,75 - Spreekkunst / MichaĆ«la Klinkenberg
Spreken lijkt iets van alledag maar is bijzonder creatief.
MichaĆ«la Klinkenberg werkte met deze kunst als spraakdocent, spraaktherapeut en voordragend artiest. Haar werkervaring heeft zij gebundeld in dit boek, waarin alleā¦ā¬ 30,00 - Algemene menskunde als basis voor de pedagogie / Rudolf Steiner
Algemene menskunde als basis voor de pedagogie vormt het fundament van de ĀæstoomcursusĀæ die Rudolf Steiner in 1919 gaf aan de eerste lichting vrijeschoolleraren. Hij gaat daarin uit van algemene antroposofische inzichten over deā¦
ā¬ 27,50 - Opvoeding en onderwijs / Rudolf Steiner
In augustus 1922 vond in Engeland onder auspiciĆ«n van het ministerie van onderwijs de 'Oxford Holiday Conference' plaats met Rudolf Steiner als belangrijkste spreker. Bekend geworden door zijn boek De kernpunten van het socialeā¦
ā¬ 27,50 - Opvoedkunst / Rudolf Steiner
Voor de start van de eerste 'vrijeschool' gaf Rudolf Steiner de toekomstige leraren een driedelige spoedcursus spirituele pedagogie. Opvoedkunst is het tweede en meest toegankelijke deel van die cursus. Het algemene mensbeeldā¦
ā¬ 27,50 - Waldorf Schools, Volume2: Middle and upper classes, Edited by Ruth Pusch
34 articles complied and edited by Ruth Pusch
This volume cover the middle and upper classes. Contributors include A.C.Harwood, Hermann Poppelbaum, Dorothy Harrer, Betty Staley, Francis Edmunds, A.W. Mann and others. Subjects inā¦ā¬ 15,00 - Het etherlichaam als pedagogisch instrument/ Cornelis Boogerd
Het inzicht in de ontwikkeling van het kind vanuit de antroposofie geeft het opvoeden een andere dimensie: je kunt inspelen op de krachten en kwaliteiten die in die ontwikkeling hun rol spelen. Bij het kleine kind (tot ca 7 jaar)ā¦
ā¬ 23,75 - Warmte/ Edmond Scoorel
Alles begint met warmte. In de kou valt alles stil. Kou vatten is iets wat we in ons kikkerlandje maar al te goed kennen. 'Warm vatten' zou het omgekeerde kunnen zijn: gezondheid opbouwen. Als het iets verder gaat, noemen we hetā¦
ā¬ 15,00